rendi arvuti

Osta arvuti koos teenusega! Ära osta arvutit koos teenusega! Kas osta arvuti koos teenusega?

Mitmetelt klientidelt olen kuulnud, et nad ei soovi või ei pea vajalikuks osta IT teenuseid – nimelt, nad saavad koos arvutitega kaasa ka teenuse. Enne sellise otsuse langetamist palun mõtle pikemalt. Vaatame seda olukorda lähemalt. Kas A+B=C ? Eriti kui tegelik olukord  ei oleks A1+A2+A3.. + B1 + B2 + B3+… = C

Mida on Sul vaja arvutiga töö tegemiseks? rendi arvuti

  • vajadust ja oskust
  • arvutit
  • printerit
  • ühendumist võrku
  • tarkvarasid, s.h.äritarkvara

Lihtne :) – Ratsionaalselt otsustades on justkui kõik olemas ning teenus koos arvutiga tundub hea mõte. Teenus koos serveriga arvatavasti samuti. Aga …

rendi arvuti

St.arvutiga koos ostetud teenus peaks tagama selle, et Sul on installeeritud kontoritöö tarkvara, erinevad äritarkvarad (näiteks majandustarkvara), seadistatud on printerid, tehtud uuendused, arvuti pääseb Interneti ning kättesaadavad on ka ühises kasutuses olevad dokumendid. Samuti lihtne.

Tekib küsimus, et kas printeri installeerimine või skänneri seadistamine on teenuse sees? Kas ühiskaustade vms seadistamine samuti? Kas kontoritarkvara samuti installeeritakse? Viirusetõrje? Kas selle kasutamist juhendatakse? Kas majandustarkvara aidatakse samuti installeerida?

Kui Sul tekib arvuti kasutamisel probleem, kelle probleem see on? rendi arvuti

  • arvuti riistvara probleem?
  • arvuti võrgu probleem?
  • sinu rumalus või kogenematus?
  • äritarkvara probleem?
  • äritarkvara seadistaja probleem?
  • andmebaasi probleem?
  • Interneti ühenduse pakkuja probleem?
  • kaabelduse pakkuja probleem?
  • kas ventilaatori puhastamine on hinna sees?
  • arvutitarkvara uuendamine või uuendustest tulenevate probleemide likvideerimine

Loomulikult võib hiljem ka selle teenuse eest maksta. Tekib küsimus, et kas Sa sellist teenust ostsidki? Kas see on ikka Sinu vajadus?

Edasi tekib küsimus, et kes peaks tegelema või muretsema sellistel teemadel?

  • varukoopia on õige ja sellelt saab ka taastada?
  • varukoopialt ongi vaja nüüd taastada!
  • kui arvutisse tuleb viirus?
  • kui arvutit on vaja füüsiliselt seest puhastada?
  • kui arvutit on vaja tarkvaraliselt “puhastada”?
  • kui Sul on vaja lisatarkvara installeerida?

Argument võib ka see olla, et arvuti rentijad toovad eelinstalleeritud ja varem kokku lepitud seadistusega arvuti. Aga mida see tähendab?

Mida on vaja lisaks eelinstalleerimisele?

  • äritarkvara vajab uuendamist
  • ostsid uue printeri ja soovid seadistamist
  • arvuti ei ühendu Interneti aga rendi partner väidab, et arvuti on korras
  • äritarkvara pakkuja ettevõte saadab arvutis vaja minevate muudatuste nimekirja
  • vaja on lihtsat abi
  • tahad arvutit kiiremaks?
  • paigaldada uuendusi nii,et vajalikud tarkvarad jääksid tööle – ja see ei toimu automaatselt

Hea küll. Võtame teenuse koos arvutiga ja las kohapeal olev asjaga kursis inimene aitab siis üleval kirjeldatud tegevuste vastu. Oletame, et see inimene jagab teemaga aga ei ole ikkagi põhitöölt IT spetsialist.

Mida peaks asutuse sisene IT tugi oskama?

  • interneti ruuteri seadistamine nii, et andmed ei pääseks välisvõrku
  • asutuse serveri seadistamine ja selle töö kontrollimine, ilma, et andmed “jalutama läheks”
  • arvutivõrgu ehitamine selleiseks, et see ka töötaks piisavalt kiiresti
  • wifi võrgu tööd, s.h.wifi võrgu laiendamine, paranadamine jne
  • koordineerida erinevate osapoolte tööd?
  • ka nendele küsimustele vastata, millel on vastanud senine IT parnter?

Arvuti garantii, asendusarvuti, arvuti välja vahetamine, jne on tegelikult kõik sellised teenused, mida tehakse nagunii.

Milliseid tegevusi võiks aga arvutiga koos ostetud teenus veel sisaldada?

  • outlook’i kirjade üle tõstmine, s.h.aadressiraamat, autocomplete list, taskid, jne
  • arvutis olevate tarkvarade uude või asendusarvutisse installeerimine ja seadistamine
  • brauseri bookmarkide või järejehoidjate üle tõstmine
  • kasutatud wifi võrkude ligipääsude üle tõstmine
  • varukoopiate seadistamine
  • viiruse- ja nuhktõrjega tegelemine, s.h.nende jälgimine
  • lisaseadmete installeerimine (s.h.printer, skänner, telefon)
  • kasutuses olevate pilvetarkvarade installeerimine ja seadistamine

Tuleks küsida, et kuidas on võimalik, et suudetakse rendiga pakkuda odavamat arvutit? Tegelikult ei suudeta.

Ainukene võimalus on pakkujal osta suur kogus erihinnaga arvuteid tootjalt sisse ning siis müüa neid koos kogu ülevalpool kirjeldatud turundusvahuga. Suur osa turul pakutavatest arvutitest on aga nn.topsellerid, millele ei ole võimalik enam paremat hinda saada ning suure tõenäosusega just selliseid Sulle pakutaksegi. Ehk suur kogus aga annab eelise vaid sellistele mudelitele, mis on maailmas müüdavatest erinevad – tavalisse kontorisse sobivad arvuteid aga sellise hinnaeelisega ei saa.

Võib jääda mulje, et mõistlikum on arvuteid rentida.

Mis see renditehing tegelikult on? Sisuliselt laenu võtmine.

Seega kui Sul on vähegi rohkem arvuteid, natukenegi rohkem tarkvarasid, Sul on arvutivõrk jne siis on mõttekohtasid palju. Ära aseta ennast olukorda, kus Sa mingil momendil koordineerid ise kogu tööd.

Järeldus: kas osta teenusega arvuti või teenus ja arvuti? Osta pigem eraldi!

Seega kui selliselt arvuti müüja pole spetsialiseerunud teenuse pakkumisele ja ei too Sulle KONKREETSET nimekirja teenustest, mida nad teevad ja mida ei tee siis palun mõtle topelt!

Siiski võib juhtda, et Sa tegeled ise probleemidega ning Sul on mõtekam osta teenusega arvuti …

Kokkuvõtteks raamatutarkust: ei saa olla erinevust abstraktses tões, mis ei vääljenduks konkreetsetes tõsiasjades.

Kas selliselt proovitakse Sulle müüa või see ongi õige lähenemine? Kas selline lähenemine säästab Sinu raha või mitte? ..

Need, teenused, mis ei tule koos arvutiga tellime eraldi?

Oletame, et probleem on arvutivõrgus või võrguseadmes. Sulle pakutakse tõenäoliselt ligilähedase summaga teenust ning probleem lahendatakse näiteks võrguseadme välja vahetamisega, ruuteri ringi seadistamise vms lihtsa tegevusega suhteliselt lihtsa raha eest. Selliselt saab paljusid küsimusi lahendatud. Võimalik, et see rahuldabki Sind.

Aga kas selline intsidentide lahendamine tagab ka järgmised asjad:

  • vahetatud seade on piisava võimsusega ja õiges hinnaklassis
  • vahetatud seadet ei tule lähitulevikus uuesti välja vahetada
  • kas probleemi lahendamisega ei tekitatud teist probleemi juurde?
  • kas probleemi lahendamisel ei tekitatud turvalisuse probleeme?
  • kas konfiguratsioon on ka kirjas, et sellest ei tekiks tulevikus lisa ajakulu mille eest maksta?
  • kas lahenduse pakkuja omab ka kogemust sarnaste küsimustega?
  • kas Sinu IT süstem on ise ehituv või eksisteerib ka mingi plaan?
  • Kas “päeva lõpuks” ma kaotan või võidan?
  • Kui suuri otsuseid IT teeb? Mis maksavad rahalised ohud?
  • Kui palju suudaks Sinule keskendunud IT kokku hoida õigete otsuste või tegevustega?

Analüüs on see kui lüüa küsimus tükkideks. Spetsialiseerumine ja effektiivsus on see kui pakkuda võimalikult ühetaolisi tooteid. Mida selline tükkideks jaotamine annab? Võime lüüa hinnaga. Sünteesida on suhteliselt raskem – selle tegemist on aga ju hea hiljem müüa. Tükkideks lõhkumine annab seega võimaluse müügiks. Ongi kõik :)