Ärinõuded IT strateegia koostamiseks

Töö mahu piiramise mõttes esitan käesolevaga ärinõuded partnerite valikuks, info kogumiseks ja dokumenteerimiseks.

IT strateegia on eelkõige selleks, et toetada äri strateegiat. IT strateegia peab olema ühenduses äri strateegiaga, see peab äri toetama ning pakkuma uut lisandväärtust. Ei saa olla ärist oluliselt erinevat IT strateegiat, samas IT strateegia võiks olla valmis võimalikeks äristrateegia muutumisteks.

Vaatamata sellele, et mitte-tehnoloogia ettevõtte peamine tegevus on keskendunud suures osas mitte-tehnoloogilistele vaatenurkadele peaks IT strateegia olema selline, mis toetab sarnaselt klassikalisele strateegilisele maatriksile kiirelt arenevaid suundi, igapäevast tegevust, hääbuvaid tegevusi ning ka võimalike tekkivate võimalustega.

Arvestades, et ettevõtte siseselt IT tehnilised kompetentsid on suhteliselt väikesed siis tuleb see kompetents kätte saada ja talletada koostöös erinevate partneritega. Talletada just hilisemaks kasutamiseks. Kasulikkus ning võimalused tekkivad äri IT arendamisel erinevate osapoolte spetsialiseerumiste ning eristumistena, lõimides erinevad teadmised konkreetsetesse tegevustesse tekib ühtpidi keerukus, teistpidi tulemus. Seda keerukust tuleb hallata ning tulemusi talletada ja kasutada.

Äristrateegias on olulised sellised mõisted nagu missioon, visioon ja väärtused. IT eest vastutav inimene peaks teadma ettevõtte väärtusi ning oma tegevustes olevates otsustes nendest lähtuda. IT kompetentsiga inimene peaks olema informeeritud ja osalemas oluliste äriotsuste tegemisel. Inimene, kes on juhtkonna tasemel vastutatav IT arengute eest peaks omama vaba aega ja tahet süvenemaks erinevate äri jaoks oluliste IT süsteemide hankimisel, arendamisel ja ühendamisel.

Koostöö väliste partneritega määrab oluliselt tulemused ehk efektiivsuse. Väliseid partnereid tuleb ikkagi näha kui eraldiseisvaid äriüksusi, st. tuleb aru saada, et partnerid kipuvad kalduma võimalikult vähesete tegevuste eest küsima võimalikult palju raha. St. tööde tegemine ja teostamine peaks olema lepingute kaetud ning põhinema kindlatele kokkulepitud põhimõtetele.

Lahenduste loomine. Intsidentide haldus. Ärikeskkonnas ellujäämine. IT strateegia.

Lahenduste loomine. Intsidentide haldus. Ärikeskkonnas ellujäämine. IT strateegia.